Dotelephant is een studio voor ruimtelijk concept & ontwerp, die waarde creëert door het ontwerpen van onverwachte en onvergetelijke momenten in de publieke ruimte. Dotelephant ontwerpt ruimten, installaties en producten voor o.a. musea en bezoekerscentra.

De naam dotelephant is geïnspireerd op het boek ‘Toen niemand iets te doen had’ van Toon Tellegen en streeft naar plekken in de vrije tijd waar iedereen mag komen, waar je jezelf mag zijn en even stil mag staan.

Dotelephant zorgt dat de ruimte voor jou spreekt en vertelt jouw verhaal. Ruimte die uitgenodigd tot het ontdekken en verbinden met de omgeving en met elkaar. Zodat mensen op bezoek komen en terug willen komen.

WERKWIJZE

 

ONTDEKKEN de CONTEXT

First, we explore and find out what makes the client unique, we determine the (social, natural, cultural… ) context and research the setting. What does the client actually need and what are the specific elements, which need to be taken into account? These findings are going to be our ingredients.

 

ORGANISEREN het VERHAAL

After exploring the story of the client and discovering the ingredients, we need to organise them. The ingredients will be structured and inspiration images will be added to complement them. This is how the plot will emerge for the design in the next step.

 

ONTWERPEN de BELEVING

Now it is time to define the thread of the story and bring all the ingredients together, to create an actual design. First this is done through sketching, then visuals and layouts and then we finally we make the definitive drawings: the plot is now transformed into a tangible spatial experience.

Nienke Heijes,

 

Oprichter van dotelephant is ontwerper, onderzoeker en maker. Na haar opleiding interieurarchitectuur aan de KABK in Den Haag, startte zij haar eigen bedrijf. Zij combineert in haar ontwerppraktijk haar analytische denkvermogen (opgedaan via een studie Biologie) met enthousiasme en nieuwsgierigheid. Alles wat zij ontwerpt en doet heeft te maken met het vertellen van verhalen over herkomst, traditie en eigenheid, geplaatst in een maatschappelijke en menselijke context.

opdrachtgevers